Muzykę do filmu skomponował Jerry Fielding, jednak tuż przed wejściem filmu na ekrany, zastąpiono ją kompozycjami Quincy Jonesa. Jest to zasługa Steve'a McQueena, który nalegał na jazzowy klimat ścieżki dźwiękowej.
Pisarz Jim Thompson został pierwotnie zatrudniony do zaadaptowania własnej powieści na potrzeby filmu. Nad scenariuszem pracował 4 miesiące. Jego scenariusz zawierał zgodne z książkowym pierwowzorem surrealistyczne zakończenie mające miejsce na granicy USA-Meksyk. Steve McQueen miał jednak obiekcje co do tak depresyjnego zakończenia. Thompson został więc zmieniony przez obiecującego scenarzystę Waltera Hilla.
Sam Peckinpah początkowo chciał, aby to Jack Palance zagrał Rudy'ego Butlera, ale wynagrodzenie, którego ten oczekiwał, było zbyt wysokie.
W filmie brano pod uwagę udział Ernesta Borgnine'a.
Paul Newman był rozważany do roli Doca McCoya, jednak jego agentowi nie spodobała się powieść na podstawie której miał powstać film.
Farrah Fawcett była kandydatką do roli Carol McCoy.
Film nakręcono w Teksasie (USA), w miastach:El Paso, Fabens, Huntsville, New Braunfels, San Antonio, San Marcos.
Scenariusz filmu nie zawierał sceny, w której Steve McQueen uderza po twarzy Ali MacGraw. Scenę tę nakręcono, aby można było zarejestrować jak najbardziej realistyczną reakcję aktorki.
Kiedy Sam Peckinpah przygotowywał się do kręcenia filmu, chciał aby główną rolę kobiecą zagrała Stella Stevens. Była ona jednak zajęta pracą przy filmie "The Poseidon Adventure" (1972).
Za kierownicą pomarańczowego Volkswagena Beetle, którego Steve McQueen i Ali MacGraw minęli podczas ucieczki po napadzie na bank, siedział James Garner. Garner odwiedzał właśnie przyjaciela na planie filmu, kiedy to dzięki swoim umiejętnościom kierowcy został zatrudniony przez koordynatora kaskaderów Careya Loftina.
Peter Bogdanovich miał z początku wyreżyserować ten film, a Cybill Shepherd, jego ówczesna partnerka, miała zagrać główną rolę. Gdy Shepherd zastąpiono Ali MacGraw, Bogdanovich porzucił projekt, a na stołku reżysera zasiadł Sam Peckinpah.
Na potrzeby tego filmu Ali MacGraw nauczyła się prowadzić samochód oraz posługiwać bronią palną.
W barze szybkiej obsługi słychać rozgłośnię o nazwie WHIL, co stanowi aluzję do nazwiska scenarzysty filmu, Waltera Hilla.
Samochody policyjne w filmie to prawdziwe radiowozy, a nie przemalowane auta. Użyczyły je komisariaty w San Marcos i Sierra Blanca.
Scenę przyjazdu do miasta kręcono podczas wschodu słońca w Oasis (El Paso Texas), niebawem po zdjęciach w hotelu, budynek wyburzono, dla nowo-powstałego centrum El Paso.
Scena pierwszego spotkania Doc MacCoya z Jack Beynonem powstała na rzece San Antonio, która wpływa w Riverwalk. Ta rzeka mija oryginalne pozostałości po Alamo.
Bez autoryzacji użyto w filmie muzyki zespołu "Earth Quake" z San Francisco, w rezultacie czego wynagrodzenie otrzymał legendarny koncern muzyczny Beserkley Records (skąd znamy między innymi artystów takich jak Jonathan Richman i Greg Kihn z lat 70-tych i 80-tych).
Film kręcono od 6 lutego do kwietnia 1972 roku.